» 12 правила за заштита на ‘рбетот додека користите мобилен телефон
12 правила за заштита на ‘рбетот додека користите мобилен телефон

12 правила за заштита на ‘рбетот додека користите мобилен телефон

Неколку часови во текот на денот поминуваме со мобилните телефони, а тоа однесување е поврзано со болки во долниот дел од грбот и вратот, лошо држење на телото, па дури и хернија. Следете ги овие препораки за да го заштитите ‘рбетот додека користите мобилни телефони или таблети.

Мобилните телефони можат да предизвикаат хернија

Откако во нашите животи влегоа мобилни уреди како телефони и таблети, времетраењето на притисокот врз нашите мускулно-скелетни системи се зголеми. Тоа предизвикува цервикална и лумбална хернија, болка која создава непријатност, лошо држење на телото и заглавување на нервите. Повеќето од нас во просек поминуваат 2 до 4 часа секој ден со наведнати глави кон напред за да следат е-пошта, пораки или социјални мрежи преку мобилните телефони. Со други зборови, додаваме дополнителен стрес од 700 до 1400 часа годишно на нашиот цервикален ‘рбетен столб. Кај средношколците оваа бројка се зголемува до приближно 5 илјади часови. Нашиот ‘рбетен столб, всушност, не е соодветна структура за да биде во иста положба подолго време.

Се менува дури и тежината на главата

Познато е дека оптоварувањето на нашиот цервикален ‘рбет е приближно 4,5 до 5 кг кога главата ја држиме под оптимален здрав агол, наречен неутрална положба. Кога главата е статична или наведната кон напред, мускулите на вратот, периферните тетиви и лигаментите ја поддржуваат главата. Истражувањата откриваат дека кога вратот е свиткан за 15 степени, оптоварувањето на вратот е 12,25 кг, а 18 кг и 22 кг при 30 степени и 45 степени, соодветно. Овој вид на стрес што се повторува со текот на времето може да доведе до рана дегенерација и придружни нарушувања на вратот.

Не користете мобилни телефони додека пешачите

Покрај општите повреди кои произлегуваат од прекумерна употреба и лошо држење на телото, употребата на мобилни телефони за време на активности кои бараат максимално внимание, како што се возење или пешачење (особено на нерамни површини) носи ризик од акутни повреди. Затоа е многу важно да се биде свесен за овие ризици, да се преземат здрави чекори за да се спречат потенцијални повреди и да се преземат безбедносни мерки.

Мобилните телефони влијаат на расположението

Идеалното држење има позитивни ефекти врз општото здравје на телото и расположението, покрај здравјето на ‘рбетот. Студиите покажуваат дека правилното држење позитивно влијае на нивото на серотонин.

Користете ги мобилните телефони на поергономски начин…

Препораките кои ќе придонесат за ергономско користење на мобилните телефони се следните:

  • Подигнете го телефонот наместо да ја наведнувате главата додека користите мобилен телефон.
  • Чувајте го телефонот на ниво или малку под брадата додека читате нешто на екранот на телефонот. Избегнувајте да го држите телефонот во скут или под нивото на градите.
  • Обидете се да користите други прсти како алтернатива на палецот додека пишувате пораки или и-мејлови. Наместо да го користите телефонот со една рака, ставете го телефонот на рамна површина или обидете се да пишувате со едната рака додека го држите телефонот со другата рака колку што е можно подолго.
  • Кога пишувате со палецот, обидете се да пишувате со пулпата на палецот наместо со свиткување на прстот.
  • Чувајте ги вашите зглобови колку што е можно поудобни и неутрални.
  • Минимизирајте ја напнатоста во зглобовите и прстите додека ги користите уредите. Имајте исправено држење до максимум.
  • Избегнувајте да ја наведнувате главата подолго време, бидејќи таа поза ја израмнува природната крива на цервикалниот ‘рбет и интровертноста во главата на рамениот зглоб.
  • Не го поставувајте вашиот паметен уред што предизвикува ротација на вратот.
  • Вашите пораки нека бидат што е можно пократки или користете софтвер за претворање на гласот во текст. Дополнителни притискања на копчињата ќе резултираат со дополнителен замор на зглобовите и прстите.
  • Кога пишувате пораки на телефони со екран на допир, поставете го телефонот во вертикална положба. Тоа ќе ја намали површината што е потребна за да може палецот да стигне до копчето додека пишувате.
  • Не користете мобилни телефони или таблети за долготрајни работи.
  • Ограничете го времето на пишување на 10 до 15 минути. Правете кратки паузи (најмалку 2 до 3 минути) на секои 15 минути. Префрлете го телефонот во тивок режим за да се осигурате дека тие кратки паузи нема да бидат прекинати.

*Информациите на нашата веб-страница немаат за цел да дадат насоки за дијагноза и лекување. Не правете никакви дијагностички и терапевтски процедури пред да се консултирате со вашиот лекар. Статиите содржат информации за терапевтските здравствени услуги на Групацијата за здравствена заштита „Аџибадем“.

ТРЕТМАН

ТЕХНОЛОГИЈА

ACIBADEM

×
Search